-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:14519 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

شهادت به ولايت امام علي(ع) به چه دليل در اذان و اقامه آمده است ؟آيا سند معتبري دارد؟
فقهاي شيعه در مورد شهادت به ولايت علي (ع) در اذان و اقامه از باب استحباب و شعائر فتوا دادهاند نه بهقصد جزئيت. يعني هيچ يك از مراجع اين شهادت را «جزء» نميدانند لكن گفتن آن را خوب ميدانند. از آنجا كه به قول شهيد مدرس(ره) «سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ماست» و دشمنان در طول تاريخ،مبارزههاي بسياري براي محو نمودن نام علي و مكتب اهل بيت (ع) نمودهاند و در مقابل اين روش امام حسين (ع) سهپسرش را «علي» نام ميگذارد (علياكبر، علياوسط، علياصغر)؛ بعيد نيست كه فتواي مراجع بر خوب بودن و استحباب اين شهادت در اذان چنين ريشهاي داشته باشد. (البته با همين قيد كه آن را «جزء اذان و اقامه» نميدانند.)
ضمناً فقهاي ما در كتاب الصلوة، مبحث اذان، در كتب مفصّله خود اين بحث را مطرح كردهاند مانند
«تنقيح» آيتالله خويي يا «مستمسك العروة» آيتالله حكيم. براي توضيحات و تفصيل بيشتر ميتوانيد به اين منابع ونيز به كتاب «شيوه استفاده از متون تاريخي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.